Amazing Grace

Name of Jesus...

martes, 6 de noviembre de 2012

Ingen historie liv er afvigere

Ingen historie liv er afvigere.
Menneskeheden ikke at gå samme vej mange gange, er en eller anden måde vender hans skridt i forklaringer eller anmeldelser, som en hukommelse element, der tjener til ikke re-underskrive have i fremtiden, eller det kan være din gave. Men hvad er historien? For at være mere præcis, vil vi gå til den encyklopædiske ordbog Herder. Dette for nogle kan ikke fortælle os, at vi tager fejl, og hvis ordbogen var forkert, helt sikkert de kan gøre deres sag at afkræfte, ikke til mig, hvis ikke for det videnskabelige samfund, der udviklede denne opslagsværk.
Lad os ikke etymologi, fordi vores samarbejdspartnere confundiríamos IICA er nu kommunale myndigheder i provinsen, hvor han blev født Cesar Vallejo og Luis de la Puente Uceda, henviser vi til, hvad vores ordbog slogan: "forskning, videnskab, beskrive, undersøge, i Aristoteles (kendskab til den enkelte) Sæt med begivenheder, der skete i fortiden føres tilbage til mennesket (hvilket betyder, at gerninger res) og forskning og beskrivelse af disse tidligere begivenheder selv (hvilket betyder historiam Gestarum rerum). Den første betydning henviser til virkelighed mennesket er udviklet, som et socialt individ, med tiden, henviser i sidste ende til historicitet af den menneskelige eksistens. Den anden refererer til viden om denne virkelighed, er historien om, hvad der sker, i denne anden forstand også givet navn historieskrivning. "I den historie, jeg også forestille som parousia, er forløberen for ting til at komme i fremtiden, det giver os fingerpeg om, hvad der kan ske. Men det sagde hr. borgmester. Han gjorde det ved at henvise til en gruppe af borgere, der er imod ødelæggelsen et monument over den solidaritet mellem folk, en lille børneafdelinger end nødvendighed blev almindelig hospital på grund af stigende efterspørgsel i Andes by. Den fornuftige ting ville have været at vende tilbage til den lille hospital hans tilstand, som den blev bygget, det er kun for pasning af spædbørn og gravide kvinder. Men hensigten er en anden, som vi kender, et folk uden kendskab til deres historie, og ingen historie diktatorer er græs så let kan plyndret. Men tror ikke, det er startet for nylig. Den ibererne begyndte sensationsprægede vores sprog. Jeg vil give et eksempel: løven ville ske, hvis du glemmer at underskrive dit system og lære ham at tale som fugle, Kunne kommunikere igen med deres jævnaldrende, eller med andre løver?
Derfor se, der er genstand for historien. Formålet med denne videnskab er menneskets tidligere handlinger (ikke naturen, fordi der i dette tilfælde ville det kun være en "naturlig historie", som kaldes i sek. Attende beskrivende forskning i naturen, og ikke en "menneskelig historie"), men ikke nogen form for fakta, men netop dem, der anses socialt eller politisk relevant: res gestae publicae, ikke private ting, for det første, ikke den anden, er historien bygget. Det er afgørende for denne videnskab er en kronologisk fortælling og objektive begivenheder, temporalitet derfor af de faktiske omstændigheder i sin lineære arrangementer, hvor det er muligt at fastslå årsag og virkning, og ikke blot af succession, forsøger mens tolkning og forklaring heraf.

Imod en historisk positivisme, dog baseret på et eksklusivt fokus på de faktiske omstændigheder og en tidslinje, der består af objektive kendsgerninger, så vidt muligt, og i studiet af kausalitet, der styrer dem, "School of Annals "der har sin oprindelse i den" Annales d'Histoire économique et sociales ", der blev grundlagt i 1929 af Lucien Febvre (1878-1956) og Marc Bloch (1886-1944), der truer snarere behov for at tage fat på de interne strukturer samfund, såsom økonomi, kultur, sociale grupper, sociale relationer, mv., studere objekter, der er mere modtagelige for behandling end simple videnskabelige arrangementer. Anyway, endda kaldt ind som videnskab, bl.a. ved brug af en streng metode til forskning, historie hører til den type af videnskab kaldet idiografisk i modsætning til nomotetisk, eller til alle humanvidenskaberne, Dilthey i udtryk eller humaniora i almindelighed. Han drøftede muligheden for at anvende de antagelser eksperimenter og forudsigelse af hændelser, men er krediteret med evnen til at forstå konsekvenserne af menneskets verdslige magt og endda fange en eller anden måde, "liv" menneske. Faktisk er historisk fortolkning, den historiske metode, et aspekt af hermeneutik.
Den type videnskabelig forklaring, der anvendes i de historiske videnskaber er typisk for genetiske modeller og funktionelle eller teleologisk
(... Dictionary of Philosophy på CD-ROM Copyright © 1996 Herder Publishing Company SA, Barcelona Alle rettigheder forbeholdt ISBN 84-254-1991-3 Forfattere:... Jordi Morato og Antoni Martínez Cortés Riu)
En myndighed, der udtrykker det modsatte, eller sætte det som et argument for at modsætte sig hans kritikere, er det uønsket, da det udtrykkeligt ville fortælle luner hans nåde, og det kun boede i kolonien med pongajes, de møller og pakker som i øvrigt skete mere end et århundrede, og vi går til det andet, vi solgte for kolonialisme. Hvad jeg ser, er en mangel på demokratisk kultur. Men pas på, det bliver prædiket af massemedierne, er lige det modsatte. Hvad de berømme er diktatur storborgerskabet og dens ideologi neoliberale fase. Dens principper er det stik modsatte af, hvad demokrati er baseret på Socrates græsk, eller med andre ord det demokratiske ideal om Socrates, pun intended. Så råbe sig hæse demokrati, at vore medier ikke er demokrati, hvis ikke diktatur medierne ejes af bourgeoisiet. Som Sokrates sagde det demokratiske ideal, at alle menneskelige midler på en offentlig plads dirimamos det hverdagskost, uden religion er involveret i det, den militære ideal, som siger, at vores lille græske filosof og store guder, ånder af vores ledere og vores penge, siger deres altre uden for pladsen, agora, hvor vi vil drøfte alle spørgsmål. Det er det paradoks af demokratiet, men simpel, at selv min seneste peruvianske eleverne forstår mig, men minus de lokale myndigheder enten som nationale, foretrækker sidstnævnte mest grusomme diktatur. For sandt demokrati er kampen af ​​ideer i agora, uden at pålægge det kriterium vilje religion eller militære straffelov. Der findes ingen absolut sandhed, alt er relativt, afhængigt af mange kriterier eller omstændigheder. Så historien tjener til at vise, at virkeligheden ændrer sig med funktion af tiden. Selvom tiden er det mest henvises til på indicier, fordi det bevæger menneskeheden. Derfor Esan og linealer skal se historien for evigt.
Juan Esteban Yupanqui Villalobos.http://juanestebanyupanqui.blogspot.com

No hay comentarios: